این طراحان تغییر نگاه (و آینده) مد در عربستان سعودی
وبلاگ شخصی آملیا
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ شخصی آملیا و آدرس amelia.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 21
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 41
باردید دیروز : 3
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 49
بازدید سال : 83
بازدید کلی : 169
این طراحان تغییر نگاه (و آینده) مد در عربستان سعودی


دو هفته پیش، عربستان سعودی نخستین هفته خود را در ریاض برگزار کرد. به طرق مختلف، این نمایشها درست مثل کسانی بود که ما در نیویورک و اروپا حضور داشتیم: شورای مدافع عربی یک چادر غول پیکر برای محل برگزار کرد؛ مدل های باند را در لباس های کمپوت و سایتی ها راه می انداختند؛ و مهمانان خود را در آخرین بهار سال 2018 خود پوشیدند. تفاوت های چشمگیر؟ هیچ رسانه اجتماعی وجود نداشت، هیچ شامپاین صادر نشد (عربستان سعودی یک کشور خشک است) و هیچ مردی. عادت دارد که مردان و زنان در عربستان سعودی به صورت عمومی مخلوط نکنند (هرچند من شاهد یک ناهار خوری و اجتماعی شدن چندین بار بودم چون فرهنگ آرام تر می شود) و حکم ناخوشایندی است که زنان باید در حضور مردان به آن ها بپوشند به طوری که ما می توانیم هر آنچه که ما می خواستیم در مخاطبان همه زنان بپوشانیم.

به همین ترتیب، بیشتر وقت من در ریاض منحصرا با زنان صرف شد، و خلق و خوی زنانه نیز بر روی باند فرودگاهها منعکس شد. این برنامه توسط طراحان زن از لبنان، مصر، قزاقستان و سایر نقاط خاورمیانه تحت سلطه قرار گرفت و طراحان محلی عربستان سعودی همگی زنان بودند. هر یک از زیبایی های متمایز، از لباس های جادویی شب تا لباس های الهام گرفته از 80 ساله و شلوار های ورزشی استفاده می کردند اما همه آنها مرزها را پر می کردند و زمینه را برای یک صنعت مد واقعی و پرطرفدار در پادشاهی می گذاشتند.

در زیر، دیدار با پنج طراحان که آینده مد لباس سعودی را تغییر می دهند.

به لطف ریشه هایش در جده، عربستان سعودی، تربیتش در سوئیس و خانه فعلی او در دبی، احساس جهانی به مجموعه های آروا آل بانوی وجود دارد. نمایش او نشان داد تنها لباس های شلواری که ما در یک هفته شیک پوشیدن دیدیم. درب بازکن در ژاکارد قرمز جعبه ظاهر شد، در حالی که یکی دیگر از کوکی ها بود و از پارچه سنتی عربستان سایبان پهن شده بود. آل Banawi مجموعه خود را "لوکس شهری" می نامند و ترکیبی شیک از سلیقه های غربی و میراث سعودی خود می باشد. او گفت: "من دوست دارم با استفاده از پارچه هایی که برای فرهنگ سعودی معتبر هستند، اما مهم این است که چیزها را خیلی شهری و مدرن، نه قومی باشم." یک پارک با پارچه قرمز و سفید چک شده از کفی های مردانه عربستان پوشانده شده بود و یک مدل از یک پارچه سنتی با نام sedu ساخته شده بود.

البناوی تنها یک آبیای را شامل نمی شد، اما او مدتها قبل از اینکه شاهزاده خانم اعلام کرد زنان دیگر ملزم به پوشیدن آنها نیست، این انتخاب را انجام دادند. او توضیح داد: "حتی زمانی که من شروع به کار کردم، ابایا های معمولی را طراحی نکردم." "من دوست ندارم زنان را در لباس من محدود کنم، بنابراین من بسیار مدرن و بیشتر شبیه کت و شلوار است." کت مخملی دوزی در مجموعه او قطعا می تواند برای یک ابایا معمولی، drapey آب، به طوری که طولانی براق لباس های شلوار

Mashael Alrajhi زیبایی شناسی او را "ترکیبی از لباس و لباس خیابانی" توصیف می کند، که ناخن را روی سر قرار می دهد. نمایش او در ریاض انرژی بیشتری از هفته بود، به نظر می رسد از لباس های تیل دستی دستبند به deconstructed پیراهن و بزرگ خیاطی - همه سبک با نیروی هوایی نایک. (هر گره نیز نماد عربی برای رهبری در مچ پا بود.) آنها راحت بودند، لباس های روزمره که می توانستند به راحتی در شب بخوابند، و در حالی که در این مخلوط آبیای سنتی وجود نداشت، الراجی مدل خودش را داشت آن را بردارید: یک جلیقه بلند و ابریشمی دندانه دار. الراجی به طرز محکمی از طرز تفکر خود در مدینه عربستان استفاده می کند و در عین حال به ریشه هایش احترام می گذارد و برایش شناخته شده است. او در گذشته در هفته مد روز لندن نشان داده شده است و اولین طراح عربستان سعودی بود که در سال 2016 برای جایزه ی Woolmark نامزد شده است.

مجموعه او اعتماد به نفس و قانع کننده ای داشت، اما به عنوان یک طراح که در ریاض زندگی می کند و کار می کند، چند چالش نیز وجود دارد. در عربستان سعودی هیچ «اداره پوشاک» وجود ندارد؛ تولید کنندگان لباس تنها لباس برای مدارس، هتل ها، رستوران ها و سایر حرفه ها را تولید می کنند. او گفت: "من یکبار به یکی از تولیدکنندگان رفتم، زیرا می خواستم ببینم که چه کاری انجام می دهند." "اما این امکان پذیر نیست. لباس من به طور کامل لباس نیست، اما دستکاری زیادی وجود دارد. تغییر واقعی در اینجا به ایجاد فرصت هایی برای طراحان برای تولید و کار در عربستان سعودی خواهد بود. "

ریم الخنال، نزدیک به 10 سال در زمینه کسب و کار، یکی از طراحان شناخته شده در عربستان سعودی است، اما پس از آنکه مد هفته عرب به تعویق افتاد، دو بار مجبور شد از این رویداد خارج شود. با این حال، او زمان برای دیدار با ویراستاران در شهر برای نشان می دهد (و به عنوان یک راهنمای تور برای بسیاری از ما شد!) و چشم انداز محلی در جریان جزر و مد تغییر ارائه شده است. او گفت: "من می توانم ببینم ریاض یکی از شهرهای مورد نیاز برای هفته مد است." "من [امیدوارم] دیدن نمایشگاه های بیشتر را باز کند، بیشتر ویراستاران و خریداران بازدید می کنند. ممکن است زمان بیاوریم، اما فکر میکنم این اتفاق خواهد افتاد. ما باید ابتدا با توجه به زیرساخت ها تمرکز کنیم و کارخانه های بیشتری را برای این صنعت شکوفا باز کنیم. "او مجموعه های خود را در خارج از کشور تولید می کند که گران است و نیاز به سفر دائمی دارد؛ هر دو که بر خط پایین مارک تاثیر می گذارد.

آل خانال متشکل از لباس های نامتقارن، معماری و جدا می شود، شما می توانید به جای ظاهر کامل ترکیب و مطابقت داشته باشید. او گفت: "آنها قطعاتی را به راحتی پوشانده اند که درام را ایجاد می کنند." به عنوان زنان عربستانی که با فرهنگ آرام تر در کشور سازگاری دارند، برچسب منحصر به فرد و سبک الخنال میتواند محبوبیت پیدا کند. او گفت: "چالش ها در گذشته است." "من در حال حاضر هستم."

طراحان پشت Herfa توسط Naeema فقط یک مهر تایپ بزرگ تایید شده: آنها انتخاب شدند که بخشی از Moda Operandi در "بهترین از خاور میانه" trunkshow انتخاب شده است. قطعه ای که توجه خردهفروشی را به خود جلب کرد، احتمالا امضای فرارا بود، یک کت زمستانی که به تنهایی در عربستان سعودی توسط مردان بدوئین پوشیده شده بود. Herfa توسط Twist Naeema برای آن را برای زنان - و استفاده از خز مصنوعی، ژاکارد فلزی، جواهرات ابریشمی، و embroideries. همه چیز در لبنان تولید می شود (که مدتها به عنوان مرکز مد خاورمیانه شناخته می شود)، اما دستبند ها توسط 40 صنعتگران زن محلی در عربستان سعودی به منظور حفظ صنایع سنتی منطقه انجام می شود. یکی دیگر از مولفه های اخلاقی نام تجاری: بسیاری از پارچه ها کمبود برای کاهش رد پای کربن است.

پایداری تنها اخیرا جریان اصلی مد غرب را گرفته است، بنابراین عربستان سعودی موانع متعددی را برای جلوگیری از این مسئله پیش روی می گیرد که واقعا می تواند به آن پاسخ دهد (برای شروع، صنعت پوشاک واقعی). اما هرفاه توسط نائمه یک شروع دلگرم کننده است و فرهنگ و صنایع عربستان را به شیوهای هوشمندانه و تاثیر گذار به کار می برد.

قبل از نمایش SWAF در ریاض، صفحه نمایش های غول پیکر پشت باند، یک مونتاژ تصویری از طراح آلیا الساوف، کار خود را در استودیوی خود انجام داد. او طلایی را به صورت پشمالو ریخت و لباس های لباس را بر روی یک لباس عروسی پاشید و به معنای واقعی کلمه، رنگ زرق و برق زدن بر روی زرد را داشت. لباس های به پایان رسید در نمایش خود را به طور مناسب گلم و بیش از حد بالا، پایان دادن به عروس که قطار آن تقریبا 12 متر گسترش یافته است. شما می توانید احساس کنید که زنان در ردیف اول، خارش دارند تا تلفن های خود را انتخاب کنند و عکس بگیرند (که AFC مجاز نیست).

در حالی که این درخشان، زیبایی زیبایی فرش قرمز ممکن است احساس غریبی برای غربی ها داشته باشد، مطمئنا با نگاهی مدرن به سبک سعودی، شباهت دارد. الساولف در جده، یک شهر بندرعباس در عربستان سعودی است و دایره ای از دوستان و اعضای خانواده اش با درآمد خالص، احتمالا به عنوان مدل صدای خود و مدل های IRL به کار می رود.



تعداد بازدید از این مطلب: 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



Formal Dresses Australia Online | Semi Formal Dresses | Evening Wear Dresses | Prom Dresses | Red Prom Dresses | Mother of the Bride Dresses | Homecoming dresses | Cheap Dresses Canada